سفارش تبلیغ
صبا ویژن



خبرین ! - شماره سیزده






درباره نویسنده
خبرین ! - شماره سیزده
مدیر وبلاگ : دوره سیزده[9]
نویسندگان وبلاگ :
سید رضی شاهمرادی (@)[1]


این وبلاگ رسما به فرد فرد بچه های دوره سیزده دبیرستان مفید دو تهران تعلق دارد و قرار است محلی باشد برای پی گیری و بحث در مسائل سیاسی چرا که این موضوع از نظر تعدادی از دوستان مهم ارزیابی شده. البته این به آن معنی نیست که جایی برای مطالب دیگر وجود ندارد! در کل این وبلاگ مکانی برای هر مطلبی است خارج از مسائل دوره و البته با در نظر گرفتن ادب و احترام و هر آنچه شرع و عرف بر آن حکم می کنند... :: فعلا برای ثبت مطالب، متن خود را برای من ای میل کنید...
تماس با نویسنده


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
خبرین ! - شماره سیزده


لوگوی دوستان

وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :11343
بازدید امروز : 2
 RSS 

.:عید سعید فطر بر همگان مبارک باد:.

-----------------------------------------------------------------------

.::. دو خبر(منبع:http://www.fararu.com) .::.

:: عباسپور: کردان هیچ مدرکی ندارد

 

کد مطلب : 15351

9 مهر 1387 ساعت 12:52

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که ماموریت یافته بود در باره مدارک تحصیلی علی کردان وزیر کشور گزارشی را تهیه و به رئیس مجلس ارائه کند امروز در جلسه غیر علنی مجلس اعلام کرد که کردان هیچ مدرکی از اکسفورد و دانشگاه آزاد ندارد.
به گزارش مهر، علی عباسپور تهرانی در جلسه غیر علنی امروز مجلس با تاکید بر اینکه برای تهیه گزارش از مراجع مختلف ازجمله وزارت علوم و دانشگاه آزاد استعلاماتی به عمل آمد تصریح کرد: در مصاحبه ای نیز با خود آقای کردان اطلاعات لازم جمع آوری شد وگزارش آن دراختیار رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت واینک خلاصه آن با توجه به اینکه نام برخی افراد در متن گزارش آمده است در این جا بیان می شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مدرک دکترای افتخاری کردان بیان داشت: بعد از بررسی ها مشخص شد در حدود سال 76فردی که به نحوی با انتشارات دانشگاه اکسفورد مرتبط بوده و درایران فعالیت داشته ( اسم ومشخصات فرد موجود است) در تماس با آقای کردان پیشنهاد داده است تا در ازای ارائه مقاله ای با واسطه به وی مدرک دکترای افتخاری داده شود و آقای کردان نیز مقاله خود را ارائه می دهد و بعد از مدتی مدرکی که به امضای سه نفر از اساتید دانشگاه اکسفورد رسیده برای ایشان ارسال می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد : طبق نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری مدرک دکترای افتخاری کردان دال برطی روند متعارف دانشگاهی نیست واین مدارک از این دست با امضای رئیس دانشگاه اعتبار دارد و در نتیجه روشن گردید فرد واسط مدرکی که اعتبار رسمی نداشته به عنوان دکترای افتخاری به آقای کردان تحویل داده است.
عباسپور درباره اظهارات پیشین وزیر کشور و معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اثبات مفقود شدن مدرک اصلی کردان در دانشگاه آکسفورد و پیدا شدن آن در پی اعزام نماینده وزیر کشور به این دانشگاه هیچ توضیحی به نمایندگان نداد .
وی درخصوص مدرک فوق لیسانس و لیسانس کردان نیز خاطرنشان کرد: طبق نظر دانشگاه آزاد اسلامی و اطلاعاتی که خود آقای کردان در اختیار ما قرار داد مشخص شد در آغاز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که ورود به یک مقطع به مدرک مقطع پایین تر نیاز نداشت، ایشان در واحد تهران جنوب تهران در دوره های لیسانس و فوق لیسانس به طور همزمان واحدهای را گذرانده است اما نه به طور کامل، و در عین حال پس از تصمیم مراجع قانونی ذی ربط برای این گونه افراد و اعلام ترتیباتی که برای کسب این مدارک وجود داشته آقای کردان مدرک خود را پیگیری نکرده و دانشگاه آزاد هم مدرکی برای آقای کردان صادرنکرده است.
بر اساس این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان قرائت گزارش عباسپور ضمن تشکر از او ، اظهار داشت: طبق وظیفه هیئت رئیسه مجلس و سوگندی که در آیین نامه خورده ایم وظیفه دیدیم که این موضوع مشخص شود و لازم بود براساس میثاقی که همه نسبت به اهداف انقلاب دارند و کارگزار نظام هستند مطالب روشن شود و در نهایت بر اساس مصالح تصمیم گیری شود.
.................................
اخبار مرتبط
................................
:: علی مطهری: صلاحیت وزارت کردان زیر سؤال است
علی مطهری روز سه شنبه گفت: از دو حال خارج نیست یا آقای کردان نمی‌دانستند و فریب خورده و یا اینکه می‌دانستند و دروغ گفته اند که در هر دو صورت صلاحیت ایشان برای وزارت زیرسوال است».
علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره مدرک تحصیلی کردان در صحن علنی امروز مجلس به  آفتاب گفت: «در درجه اول خود آقای کردان باید عکس العمل نشان داده و استعفا دهد و در درجه دوم اگر این کار را نکند رئیس جمهور باید ایشان را عزل کند».
وی با بیان اینکه اگر هیچ کدام از این دو اتفاق نیافتد مجلس باید وارد صحنه شده و نسبت به این مساله عکس‌العمل نشان دهد، ادامه داد: «چنین فردی صلاحیت وزارت کشور را ندارد و با وجود ایشان انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز زیر سوال می‌رود».
مطهری با اظهار این مطلب که بسیاری از نمایندگان از رای اعتمادشان به وزیر کشور پشیمانند گفت:‌«نمایندگان از این مساله که چرا وزیر کشور صادقانه صحبت نکرده است ناراحتند».
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس احتمال استیضاح وزیر کشور را بعید ندانست و افزود: «باید دید کل مجلس چه تصمیمی در این زمینه می‌گیرد اما احتمال استیضاح با این شرایط وجود دارد»


نویسنده » دوره سیزده . ساعت 11:29 عصر روز سه شنبه 87 مهر 9